Home ActueelBlogs 7 Redenen om dit jaar een geit te geven

7 Redenen om dit jaar een geit te geven

Er is eigenlijk maar één cadeau dat niemand in de bek kan kijken de komende feestdagen. Voor alle Sinterklazen en Kerstmannen: 7 redenen voor het geven (of vragen!) van – jawel – een GEIT.

1. Een geit geven is super origineel

99,9 procent kans dat jouw geit de enige in de schoen of onder de kerstboom is. Een echte verrassing dus waarvan je het bonnetje niet hoeft te bewaren.

2. De bijpassende surprise maak je in een handomdraai

Alles wat je nodig hebt voor de aaibaarste surprise allertijden heb je waarschijnlijk al in huis: een paar wc-rollen, een plastic fles, watten en A4-papier. Gun jezelf 30 seconden om onderstaand instructiefilmpje te kijken en 20 minuten om te knutselen, en je hebt een super knuffelbare surprise waarmee je voor de dag kunt komen!

3. Er rijmt altijd wel iets op ‘Geit’

Meid, kwijt, tijd, spijt, verwijt, tapijt, gezondheid, kleinigheid, bereid, verspreid, verblijd, geheid, gekkigheid, beleid, beroemdheid, jolijt, formaliteit, genoegzaamheid, habijt of wat dacht je van conjunctuurgevoeligheid?

4. Lovende recensie: Marijke Helwegen kreeg ‘m ook (en is er gek op!)

Mekkerdemeh! De reactie van Marijke Helwegen op haar kerstcadeau met een sik en vier poten is en blijft onvergetelijk: 

5. Oók voor smulpapen en zoetekauwen

Maak je geit he-le-maal compleet. Laat hem verpakken met een flink pak fairtrade koffie, (h)eerlijke chocolade of peper en zout. Zo verblijd je elke koffieleut, zoetekauw en keukenprins.

6. Jij blij, zij blij!

Het mooiste aan die hele geit is natuurlijk dat je er twéé mensen blij mee maakt: je vriend, zus, oom of moeder. En iemand die dankzij jouw cadeau armoede kan verslaan.

7. Zo besteld vanuit je luie stoel!

Laat ons de regen, sneeuw en hagel voor je trotseren. Bestel je geit heel eenvoudig op www.oxfamnovib.nl/geit en wij bezorgen je vrolijk verpakte cadeau bij jou of rechtstreeks bij de gelukkige ontvanger.

Zo kun jij helpen

We gebruiken cookies. Dit doen we om je gepersonaliseerde content en aanbiedingen te tonen, delen via social media mogelijk te maken en om bezoekgedrag te analyseren.