Home ActueelNieuws Verzekeraars verbeteren maatschappelijk beleid

Verzekeraars verbeteren maatschappelijk beleid

  • 4 november 2014

6 van de 10 grootste verzekeringsgroepen in Nederland hebben het laatste half jaar belangrijke verbeteringen aangebracht in hun investeringsbeleid. Vooral SNS Reaal, Achmea en ASR komen goed uit de bus.

De Eerlijke Verzekeringswijzer checkt het beleid van verzekeringsgroepen op arbeidsrechten.
Foto:Candace Feit/Oxfam Novib

Uit de derde halfjaarlijkse beoordeling van de Eerlijke Verzekeringswijzer blijkt dat het maatschappelijk beleid van 3 van 10 grootste verzekeringsgroepen er beduidend op vooruit is gegaan.

Grote stappen

SNS Reaal (Vivat Verzekeringen) voerde verreweg de meeste verbeteringen door en krijgt daarom op maar liefst 15 van de 20 maatschappelijke onderwerpen betere rapportcijfers. Zo scoort SNS Reaal nu een 9 op ‘belastingen en corruptie’ waar dit eerst nog een 5 was, en een 10 voor arbeidsrechten waar ze eerst een 7 had staan. Achmea’s rapportcijfer voor natuur steeg van een 6 naar een 9, en ASR haalde de hoogste score (10) voor mensenrechten.

De Eerlijke Verzekeringswijzer

Op de eerlijkeverzekeringswijzerl kun je als consument verzekeraars (moederbedrijven en eventuele dochterondernemingen) vergelijken op de scores voor hun duurzaamheidsbeleid en investeringspraktijk. En je kunt ze natuurlijk ook aanschrijven. Samen met jou spoort de Eerlijke Verzekeringswijzer,verzekeraars aan tot meer verantwoorde en duurzame investeringen.

Bron: Oxfam Novib, 3 november 2014

Cookies

Logo Oxfam Novib

Fijn dat je onze site bezoekt

Cookies helpen ons om jou te laten zien wat je interessant en belangrijk vindt op onze eigen website, andere websites en sociale media. Vind je dat goed?

Logo Oxfam Novib

Cookies zelf instellen

Analytische en functionele cookies zijn nodig om te zorgen dat onze website goed werkt. Marketing en sociale media cookies zorgen dat je relevante advertenties ziet op andere websites. Welke cookies wil je accepteren?

Ik accepteer alle cookies
Ik wil geen marketing en social media cookies