Dolf Jansen voert actie bij Coca-Cola

  • 16 oktober 2013

Dolf Jansen voert samen met Oxfam Novib 17 oktober actie bij het hoofdkantoor van Coca-Cola Nederland in Rotterdam. Hiermee vragen wij aandacht voor landjepik.

Te vaak blijkt dat kleine boeren van hun land worden verjaagd voor de suiker in jouw favoriete eten en drinken. Met onze campagne the bitter taste of sugar roepen wij consumenten op om Coca-Cola, Pepsico en Associated British Foods (ABF) te vragen hun beleid aan te passen, zodat zij zeker weten dat ze geen suiker van ingepikt land in hun producten verwerken. Omdat Coca-Cola tot nu toe geen concrete toezeggen doet om landjepik aan te pakken, voert Oxfam Novib ambassadeur Dolf Jansen de druk op.

Slechte score

Het Oxfam Novib Sugar Rush rapport beschrijft gevallen van landjepik en –conflicten waarbij bedrijven betrokken zijn die suiker aan Coca-Cola en Pepsico leveren en mogelijke conflicten in de leveringsketen van Associated British Foods. De drie bedrijven scoren slecht tot heel slecht op landbeleid in onze Behind the Brands ranglijst.

 

Bron: Oxfam Novib, 16 oktober 2013

Cookies

Logo Oxfam Novib

Fijn dat je onze site bezoekt

Cookies helpen ons om jou te laten zien wat je interessant en belangrijk vindt op onze eigen website, andere websites en sociale media. Vind je dat goed?

Logo Oxfam Novib

Cookies zelf instellen

Analytische en functionele cookies zijn nodig om te zorgen dat onze website goed werkt. Marketing en sociale media cookies zorgen dat je relevante advertenties ziet op andere websites. Welke cookies wil je accepteren?

Ik accepteer alle cookies
Ik wil geen marketing en social media cookies