
Waarom wij aandacht besteden aan het Nederlandse slavernijverleden
Het is ruim 150 jaar geleden dat de slavernij werd afgeschaft in de voormalige Nederlandse koloniën. Hoog tijd dat wij hier als Oxfam Novib bij stilstaan. Want ons werk, de wereldwijde strijd tegen ongelijkheid, heeft direct te maken met het koloniale verleden en het slavernijverleden. Waarom, en hoe wij daarmee omgaan, lees je hier.










