Jumbo, Lidl en AH pakken uitbuiting van arbeidsters in toeleveringsketens aan
Nederlands 3 grootste supermarktketens Albert Heijn, Jumbo en Lidl publiceren voor het eerst toezeggingen om de uitbuiting van arbeidsters in hun toeleveringsketen serieus aan te pakken en gaan daarover jaarlijks publiceren. Deze toezeggingen volgen na duizenden protest sms-berichten aan supermarkten nadat Oxfam Novib haar rapport hierover lanceerde op 22 juni j.l. De beloftes van de drie Nederlandse supers zijn het nieuwste resultaat van de Oxfam Novib Behind the Barcodes campagne die in juni 2018 van start ging. Hierin worden de vijf grootste Nederlandse supermarkten, Albert Heijn, Jumbo, Aldi, Lidl en PLUS aangesproken op de slechte arbeidsomstandigheden van arbeiders en boeren in de toeleveringsketens in ontwikkelingslanden.
Wij willen eerlijke boodschappen08 juli 2021